هوا و فضا

بررسی اخبار مربوط به حوزه هوا و فضا

هوا و فضا

بررسی اخبار مربوط به حوزه هوا و فضا

  • ۰
  • ۰

در این مطلب به بررسی برخی از سیستم هایی که در 31 مرداد همراه با جنگنده کوثر رونمایی شد می پردازیم . 

1 - RWR : گیرنده هشدار راداری ( Radar Warning Reciver )  

(تصویر از سایت خبرگزاری تسنیم )

کار این سیستم شناسایی انتشارات رادیویی سیستم های رادار است . زمانی که آنتن هایی که در اطراف هواپیما نصب شده اند سیگنال راداری را دریافت می کنند که ممکن است یک تهدید باشد ( برای مثال رادار جنگنده ی دیگری در حال جست و جو یا قفل کردن بر روی جنگنده باشد ) این سیستم یک هشدار را به کاکپیت ( کابین خلبان ) می فرستد که معمولا به صورت بصری برای خلبان نمایش داده می شود . این سیستم همچنین صدای قابل شنیدنی را برای خلبانان تولید می کند . 

2 - CFD : سامانه پرتابگر چف و فلیر

 ( تصویر از سایت خبرگزاری تسنیم ) 

فلیر یک اقدام متقابل مادون سرخ است که برای مقابله با موشک های فروسرخ استفاده می شوند . هنگامی که یک موشک دارای جستوجو گر مادون قرمز ( حرارت یاب ) به سمت هواپیما حرکت می کند خلبان با استفاده از فلیر توجه موشک را به سمت آنها معطوف می کند . جنس آنها معمولا از منیزیوم یا فلزات مشتعل با دمای بالای دیگر است . حرارت تولید شده توسط فلیر باید مساوی یا بیشتر از حرارت خروجی موتور هواپیما باشد تا موشک دارای سیکر (جستوجو گر ) مادون قرمز را منحرف کند .   

چف یک ابر از براده های باریک و کوچک  آلومینیومی ، فایور گلاس متالیزه یا پلاستیک  است که هواپیما و ... آن را برای منحرف کردن موشک های هدایت راداری از هدف اصلیشان ،  در هوا پخش می کنند .  

منابع : 

باکمک از سایت ویکیپدیا 

  • ۹۷/۰۶/۱۲
  • سید رضا سمایی

CFD

RWR

فلیر

چف

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی